wtorek, 11 grudnia 2012

Klopsiki z papryka

Pyszne klopsiki z papryka. Przepis dostałam od mamusi przysłany z Polski ekspresem w tamtym roku w zestawie książek które mi sprezentowała. (kucharskich a co!)
Bardzo prosty i żałuje ze wcześniej nie wypróbowałam.
Składniki:
0,5 kg mięsa mielonego
cebula
czerwona papryka
jajko
oliwa
4 łyżki bułki tartej
mielona słodka i ostra papryka
0,5 pęczka natki
2 kostki bulionu
4 łyżki przecieru pomidorowego
Sól i pieprz

Cebulę i paprykę obralam i drobno pokroiłam.Natkę umyłam i rownież posiekałam. Na rozgrzanej oliwie przesmazylam cebulke i paprykę. Do mięsa mielonego dodalam jajko, natke i cebulę z papryką oraz 2 łyżki bułki tartej.
Doprawilam łyzeczką słodkiej i pól łyzeczki ostrej papryki, solą i pieprzem.
Wyrobilam na gładką masę i obtoczywszy w bułeczki tartej samzylam na oliwie. Przelozylam do garnka znalałam bulionem i dodalam przecier pomidorowy. Gotowalam 30 min na małym ogniu. Na koniec doprawilam przyrawami. Najlepiej pasuje z ryżem lub ziemniaczkami. ( na zdjęciach mam jednak co innego)



1 komentarz:

  1. uwielbiam klopsiki, kojarzą mi się z obiadami u babci, zawsze robiła najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń