wtorek, 11 grudnia 2012

Bigosik

Nigdy jeszcze nie robiłam bigosu. Dziwne. Ostatnio jednak usłyszałam od pewnej osoby o tym jak to taki bigos sobie upichcila i mnie naszlo:) Po rodzinnej naradzie z mama i tata i przeszukaniu rożnych przepisów internetowych tudzież książek kucharskich z mojego zbioru zabralam sie za gotowanie i wyszło cudo
!!!
Składniki:
1 kg kapusty kiszonej
0,5 kg kapusty świeżej ( wbrew poradom domowników)
0,5 kg wędzonki
Cebula
2 łyżki oliwy
Kilka ziaren ziela angielskiego i liści laurowych
Pól łyzeczki suszonego majeranku
kostka bulionu
Kilka suszonych grzybów
Sól i pieprz
Kielbaska zwyczajna
Kilka pieczarek
Duża łyżka koncentratu pomidorowego

Grzybki namoczylam w wodzie na godzinę. Świeżą kapustę poszatkowalam posolilam i dodalam do kwaszonej. Na rozgrzanej oliwie udusiłam drobno pokrojoną cebulke i dodalam kapuste i grzybki. Dodalam przyprawy i znalałam bulionem. Gotowalam na wolnym ogniu dodając kolejno pieczareczki i mięsko i kiełbaske. Na koniec dodalam jeszcze koncentrat.Po 1,5 godz. było gotowe ( chociaż trudno zliczyć bo kilka razy podgrzewalam. Najlepiej smakuje na drugi dzień! Smacznego!!







3 komentarze: