środa, 30 maja 2012

Sos pomidorowy

Jak przygotowuje sos pomidorowy? W bardzo prosty sposob. Mam swoj ukochany przepis i zawsze sama robie sos z pomidorow. Obojetnie, czy z puszki, czy ze swiezych. Swieze po prostu trzeba naciac i sparzyc i najpierw obrac ze skorkia potem postepuje juz zawsze tak samo. Nie jestem w stanie zrozumiec osob, ktore przygotowuja sos pomidorowy "z torebki". Nie zrozumncie mnie zle, nikogo nie chce tym obrazic, ale spotkalam sie juz z mamami, ktore takie posilki podawaly dzieciom. Wymowka byl brak czasu... jednak przygotowanie tego sosu trwa kilka minut,a potem sam sie gotuje, wiec nie zabijajmy kubkow smakowych ulepszaczami z torebki. Ja uzywam tego przepisu do makaronu i do pizzy.
Skladniki: mala cebulka pokrojona w drobna kosteczke, zabek czosnku pokrojony bardzo drobno, kilka listkow swiezej bazyli (zawsze stoi na oknie w doniczce!), okolo 5 dojrzylych pomidorow (lub cala puszka obranych calych), sol, pieprz, szczypta oragano, szczypta cukru, lyzka maselka.
Na maselku przesmazam cebulke z czosnkiem, az lekko sie zeszkli.Dodaje pokrojone cienko listki bazyli.(Listkow bazyli nie powinno sie myc, gdyz traca aromat.Ja jednak nie moge sobie na ten luksus pozwolic, gdyz kupuje bazylie w doniczce w hipermarkecie i kto wie kto ja macal :) albo moze i pryskana tez byc.Ale jesli macie zdolnosci ogrodnicze mozecie kupic nasionko i sami zasiac.Wtedy nie trza jej myc, kiedy od dziecka rosnie na waszym parapecie!) Nastepnie wrzucam pomidorki i dodaje przyprawy. Gotuje, az pomidorki sie rozpadna. Tylko jesli przygotowuje sos do pizzy w ten sposob miksuje sos blenderem. W przypadku makaronow pozostawiam sos taki jakim jest. Voila!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz