czwartek, 15 stycznia 2015

Zupa pomidorowo-chlebowa




Zaczęło się od tego ze wypróbowałam przepis na włoską chlebową sałatkę. Nie podejrzewałam ze będzie mi tak dobrze smakować. Następnie zobaczyłam przepis na te zupę i... po prostu musiałam ja wypróbować. Nie zawiodłam sie: aromatyczna pyszna....


Składniki

kilka kromek bagietki z dnia poprzedniego 
1 średnia cebula 
kilka listków świeżej bazylii
5 łyżek oliwy z oliwek extra vergine 
puszka krojonych pomidorów z puszki
1 ząbek czosnku
Sól i pieprz


Kromki bagietki włożyć do miski i namoczyć w niewielkiej ilości wody. Pokroić cebulkę w kosteczkę i polowe listków bazyli w cienkie paseczki.
Cebulkę podsmażyć. Bagietkę wycisnąć i pokruszyć i dodać do garnka do cebulki i zalać pomidorami z puszki. Gotować powoli przez 10 minut.
Następnie dodać wyciśnięty czosnek i resztę listków bazyli. Gotować jeszcze chwile aż brot rozpadnie sie i powstanie aksamitna zupka. Gotowe!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz