czwartek, 19 stycznia 2012

Spagetti Christakowski

Uwielbiam jedzenie z dziecinstwa. Moje dziecinstwo bylo wspaniale i jedzenie tez. Moglabym godzinami wspominac zupe grzybowa mojej mamusi albo jej zurek lub mojego ulubionego kurczaka cebulowego ktorego robi zawsze kiedy przyjezdzam do domu.
Rozmawialam o tym z C. i on wspominal swoje dziecinstwo. Jego mama to kobieca wersja Maklowicza albo Jemmiego Oliwiera. Ale co mnie zaskoczylo z tysiaca roznistych potraw (jego mama robi nawet ciasto francuskie samodzielnie!!! Boze slodki!) jego najlepszym wspomnieniem jest najprostsze spagetti z serem feta ktore przygotowywala jego mama. A podejrzewam ze pewnie dlatego ze sam dolozyl swoje trzy grosze do tej potrawy i jako dziecko wzbogacil ja o Ketschup Curry.

Bylam bardzo sceptyczna uslyszawszy co to za potrawa. Bo co moze byc w tym smacznego?
I ketchup???? No wiecie pozbylam sie uprzedzen do Ketchupu po tym jak przeczytalam wiadomosc ze podobno Ketchup i przecier maja wiecej cudownych skladniow niz swiezy pomidor ale mimo to jakis niesmak mialam przy przy "gotowaniu" tej potrawy.
Niepotrzebnie!

Okazalo sie ze smak jest rewelacyjny. Cale przygotowanie to moze pol godziny. Zrobilam do tego zwykle kotleiki mielone.Sprobujcie koniecznie!!!!
Nie wiem czy w Polsce dostepny jest Ketchup Curry. Mam nadzieje ze tak bo to wazne. Jest duzo slodszy niz zwykly ketchup i ma zupenie inny smak. Mam nadzieje ze go znajdziecie ( byc moze w Lidlu?) a jesli nie to jezeli bedziecie w Niemczech przypadkiem:)


Skladniki:

makaron spagetti
ser feta pokruszony
Ketchup Curry

Skladniki na Kotleciki:

mieso mielone
jajko
bulka tarta
cebulka
sol i pieprz
swieza posiekana pietruszka
olej

Mieso mieszam z reszta skladnikow i formuje kuleczki (lekko splaszczam aby sie szybciej smazyly). Smaze na patelni.
Makaron gotuje al dente i posypuje serem feta i polewam Ketchupem. Na to kotlecik.
Voila!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz